joi, 7 august 2008

(dez)Avantajele clientului

Venind de dimineaţă spre birou, mă întrebam când vom ajunge să întâlnim şi în magazinele noastre vânzători cu o atitudine pro-client. Sincer, nu ştiu care-ar fi intervalul de timp şi nici dacă se întrevede vreunul.

* * *

În decembrie 2005 eram cu Răzvan la New York şi am decis să facem o "excursie" la Barnes & Noble, una dintre cele mai mari reţele de librării din State. Am petrecut acolo câteva ore, răsfoind zeci de volume, parcurgând kilometri printre rafturi, făcând stive de cărţi, pentru ca-ntr-un final să facem selecţia finală: astea merg acasă, celelalte înapoi la raft. "Nu e cazul", ne-a spus un vânzător, "le punem noi la loc." După un "OK, mulţumim" fericit ne-am îndreptat cu braţele pline spre casă. Aveam de plată 500 de dolari.

"Ştiţi, avem un card de fidelitate. Costă 25 de dolari şi cu el aveţi 10% reducere un an de zile", ne-a spus casierul. M-am uitat la Răzvan, el s-a uitat la mine, ştiind amândoi că în următorul an nu mai aveam cum să ajungem în Big Apple. "Nu, mulţumim", am respins oferta. "Totuşi," a insistat casierul, "aţi da pe el acum 25 de dolari, iar la valoarea de 500 de dolari aţi beneficia de reducerea de 10%, adică 50 de dolari. Chiar şi aşa, economisiţi 25 de dolari," nu s-a lăsat omul. Avea dreptate. Am acceptat cardul şi în loc de 500 + 25 de dolari am plătit doar 475. Avantaj client.

* * *

Ieri am intrat în magazinul Albinuţa de pe Bd Timişoara. Nu mai aveam cărniţă în frigider şi-o fripturică la cuptor ar fi fost numa' bună. După ce-am pus în coş tot ce-mi trebuia, m-am dus la casă. O văzusem pe demoazelă că stă c-o pungă de plastic în mână, dar nu mi-am bătut capul. Mi-a spus cât mă costă, i-am dat banii, mi-a întins restul şi bonul, dar - odată cu ele - şi punga. Am luat pachetul, mirându-mă: "ce-or fi păţit ăştia de-ţi dau pungi gratis?" Mi-am aşezat cumpărăturile în plasa mea şi mă uit pe bon. Primul articol: punga, frate! Aia pe care o ţinea bruta-n mână. Adică mi-a băgat-o pe gât, pe şest. Nu ţi-o iei tu, las că ţi-o trec eu pe bon. Dezavantaj client.

Niciun comentariu: