joi, 8 noiembrie 2007

de ce minte un primar?

dimineaţă m-am dat jos din pat aproximativ odihnită şi destul de pregătită pentru o nouă zi de muncă. în drumul dinspre dormitor către sufragerie, acolo unde este aparatul radio care mă deşteaptă în fiecare zi (sic!), încep să ascult o umbră de ştire - primarul sectorului şase, un domn distins şi pe nume Poteraş, se arată fălos tare de o nouă şi preamărită îndeplinire: parcurile din sectorul păstorit au fost modernizate. mă trezesc brusc de parcă aş fi băut o cafea turcească cu o doză zdravănă de cardamon în ea.

mă apropii de aparat, conştientă fiind că scula n-are nicio vină că un biet primar minte cu atâta neruşinare. nu ştiu dacă am fost eu cea care a scris rânduri şi în rânduri că cel puţin unul dintre cele parcuri nu prea arată european, dar omul se laudă şi încearcă să convingă. că băncuţe, că leagăne ecologice, că gărduţ...

cine i-a pregătit "talking points"-urile a făcut treabă bună, nu zic, doar că nu s-a deplasat un pic mai la stânga ecranului şi mai la mijlocul sectorului. unde mai pui că nici măcar poteraşul însuşi n-a făcut-o. convinsă-s dară c-a semnat ca primarul, adică a dat drumul la banii care sunt probabil de ceva vreme în contul celor de la Eco-Horticultura. nu-s eu cea care trebuie să sape şi să afle "de unde vine provenienţa" şi nici să-l tragă pe edilisim de manşete şi de guler. dar o poteră pe urma fondurilor zău c-ar fi de luat în calcul.

tovarăşe poteraş, mult iubit şi apreciat de cei care-au primit banii şi contractul, vă aştept să treceţi la ceas de după-amiază, când bate vântul mai tăricel, pe Aleea Câmpul cu Flori, că poate vă păleşte ecologic şi pe dumneavoastră una bucată leagăn dintre cele ce se desprind de europene ce sunt şi bine ce-s prinse. şi apoi, pentru a vă reculege, poate vă ostoiţi oleacă pe una dintre băncuţele deja dezintegrate după ce-aţi călcat cu toată talpa într-un ditamai rahatul de câine ce s-a uşurat în groapa de nisip eco-horticol presărat pe acolo pe unde-ar trebui să stea gardul de protecţie. măcar aşa să vedeţi cât de recunoscători vă sunt cei ce v-au ales, pe care-i reprezentaţi şi pentru care nu răspundeţi în faţa nimănui. nici măcar în faţa Marii Adunări Naţionale...

Niciun comentariu: