joi, 23 august 2007

Am participat la sfârşitul lunii iulie la un curs ToT (Train of Trainers sau formare de formatori) organizat de Atlas Consel Training Services, mai precis de Marcela Luca, şi susţinut de John Sâmihăian. Una dintre aplicaţiile practice a fost prezentarea unei teme, participantul având două opţiuni: tratarea unui subiect propriu sau tragerea unui subiect din "bască". Pentru că la "impus" basca mi-a oferit o temă în care nu ştiam cum să intru, dar să mai şi ies din ea (Importanţa introducerii în sălile de spectacol a dispozitivelor de bruiaj al telefoanelor mobile) am decis să merg pe "liber alese".

Patru dintre colegii mei au ales basca: unul a avut ca temă "Utilitatea scaunelor de masaj pe zborurile de cursă lungă", cel de-al doilea "Prezentarea rezultatelor cercetărilor de laborator în cazul parfumurilor cu feromoni". Un al treilea cursant urma să ne convingă că trebuie să introducem pe cursele de autobuz inter-orăşeneşti un nou serviciu "Masajul pentru pasageri", pentru ca cel de-al patrulea să ne prezinte "Importanţa unui parteneriat cu Asociaţia Crescătorilor de Cămile din România". Titlurile nu sunt cele exacte, am citat doar din memorie.

FASCINANT! I-am admirat pe cei patru colegi pentru că au pierdut cel puţin o noapte pentru a se documenta. Şi asta în condiţiile în care programul cursului nu a fost unul lejer. Dimpotrivă, orele au fost mai lungi decât era prevăzut iniţial - nu este un reproş, ci o recunoaştere a calităţii. De asemenea, fiecare venea după o săptămână de muncă solicitantă, iar o noapte în plus de nesomn nu este la îndemâna oricui. Apoi, au sintetizat informaţia astfel încât noi, restul profanilor, să plecăm seara acasă cu un lucru învăţat. Nu în ultimul rând, pasiunea - au descoperit că subiectul chiar era interesant şi asta i-a vrăjit.

Am deschis acest topic pentru că diseară se reuneşte "promoţia". Vor veni doar doi dintre cei patru (cămilele şi feromonii), "masajele" nefiind în Bucureşti.

Dincolo de sala de curs, însă, exerciţiul este unul extrem de util mai ales pentru un blogger: abordarea unor subiecte despre care n-ai habar, dar din care ai destule de învăţat şi care pot ajunge chiar să te fascineze. Vedem diseară până unde s-a mers cu studiul!

Niciun comentariu: