miercuri, 28 mai 2008

Primele filme documentare din festival

One World Romania a început de ieri. Primele filme pe care le-am văzut, Thin Ice şi Bridge over the Wadi, au mişcat ceva în mine.

Primul, tradus de Jo, îţi prezintă lupta femeilor cu sistemul, dar nu cel oficial, ci nivelul informal, adică reacţia misogină şi discriminatorie a bărbaţilor faţă de nişte biete femei care nu vor altceva decât să joace şi ele hochei pe gheaţă. Este un optimism incredibil în filmul ăsta, cu toate că sunt prezente şi lacrimile, dar şi ele sunt clar definite: cele de bucurie şi cele de năduf.



Cu Bridge over the Wadi, însă, lucrurile se complică. În el sunt redate frământările dintre arabi şi evrei, modul în care sunt crescuţi şi educaţi copiii dintr-o şcoală mixtă din Israel, abordarea părintească şi cea formală. Poţi să-i interzici unui om, unui copil să iubească? Da. Poţi să-i insufli copilului toleranţă şi un mod obiectiv de a privi lucrurile? Depinde.



Festivalul continuă până duminică, inclusiv. Mergeţi să vedeţi aceste filme. Sunt extraordinare!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Le-am vazut si eu. Am scris despre Bridge over the Wadi pentru ca mi s-a parut extraordinar. Am apucat sa vorbesc un pic si cu regizorul filmului. Multumesc oricum de recomandare. Eram tentata sa ma duc la altul in seara aia :)

zărzărica spunea...

cu mare drag. ma bucur ca ai ajuns la festival si mai ales ca ti-a placut. promitem sa repetam :-)