marți, 27 mai 2008

Dor de New York

Îmi este dor de Statele Unite ale Americii. Şi mi se face cu atât mai dor cu cât venirea lui Adrian se apropie. Pe drum se va opri la New York şi de când ştiu asta, a-nceput să-mi fie dor şi de oraşul care nu doarme.

M-am amăgit de dimineaţă cu un sandwich de la City Grill-ul din Aviatorilor şi cu un cappucino to go. Nu se compară, chiar dacă virgulă cafeaua este mult mai bună aici. Sentimentul de libertate, de n-ai treabă cu nimeni, de nu mă bagă nimeni în seamă, n-o să-l ai niciodată aici. Mereu se va găsi vreo cuconiţă fandosită să se uite la pantofii tăi, asta după ce te-a măsurat cu şublerul din cap până-n călcâie, trecând apoi la restul accesoriilor, să se liniştească de tot: "eram precisă, nu se potrivesc neam."

City Grill-ul din Aviatorilor nu se compară nici măcar cu un Deli de pe 2nd Avenue, dar este la parterul celei mai înalte clădiri din zonă. Iar curentul din jurul ei îţi aminteşte de vântul îngrozitor de înţepător de pe lângă zgârie norii new yorkezi.

Sorb din cappucino în drum spre birou. S-a răcit puţin, e numai bun. Mai este o lună jumate până vine Adrian... de la Los Angeles prin New York.

Gata, joi mă duc la "The Romance of Magno Rubio", o producţie a Companiei de Teatru Ma-Yi din New York. E la Teatrul Odeon, de la 19:00. Să-mi fie şi mai dor... Pentru pofticioşi, iată detalii despre spectacol:

THE ROMANCE OF MAGNO RUBIO is a rite of passage for Filipino Americans and a relevant account of the migrant farm worker's immigrant experience in the present day. Set in the central valleys of California in the 1930's, the play focuses on Magno Rubio, an illiterate Filipino farm worker and his pen-pal courtship with Clarabelle, a white woman from Arkansas who advertises in the back pages of a "lonely hearts" magazine. Believing he has found the woman of his dreams, the young man fantasizes about their life together, only to soon realize that reality and dreams do not always align.

Niciun comentariu: