duminică, 11 mai 2008

Linişte? Viol!

Vă spuneam aici despre festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului. Am terminat de tradus unul dintre cele mai dure filme ce vor fi difuzate, dacă nu chiar cel mai teribil, despre un fenomen de masă ce este în plină derulare în Congo: violul.

Numele filmului este Greatest Silence: Rape in the Congo şi puteţi vedea trailerul oficial mai jos. Uitaţi-vă la ochii femeilor, ei spun cel mai mult despre ceea ce simt.



Şi dacă tot nu v-am convins că femeilea alea suferă îngrozitor, iată şi un paragraf din script:

"Fiecare femeie din încăpere a păţit acelaşi lucru. Ne-au luat lucrurile. Am fost violate de 20 de bărbaţi deodată. Trupurile ne sunt rănite. Şi-au luat apoi puştile şi le-au vârât în noi. Ne ucid copiii şi ne cer apoi să le mâncăm cadavrele. Dacă o femeie e însărcinată, se urcă pe burta ei ca să avorteze. Apoi iau sânge din avorton, îl pun într-un vas şi te pun să-l bei. Când ne ţineau în pădure, nu era doar un bărbat. Fiecare soldat te batjocorea. Am rămas însărcinate. Am născut în pădure singure, ca animalele, fără hrană sau medicamente. Dar prin voia Domnului am avut curajul să scăpăm din sat. Suntem toate singure – ne-au fost ucişi soţii sau, dacă au scăpat, nu mai vor să audă de noi. Familiile noastre la fel. Nu ştim ce să facem, unde să mergem."

Jo a tradus şi ea două filme. Citiţi despre efortul ei aici.

Un comentariu:

Scoica spunea...

Cand ma vazut ochii acelor femeii...am simtit ca ma sufoc, un nod mi s-a urcat in gat mai sa ma sugrume....mi-au dat lacrimile inutil.
Razboiul dezumanizeaza....dar nici in cele mai sumbre definitii..nici in cele mai negre cotloane de la Auschwitz nu mi-am imaginat ca poate fi asa. Si e cu atat mai grav..cu cat se intampla in secolul XXI.
Cuvintele sunt de prisos....