miercuri, 8 octombrie 2008

Ghidul cumpărăturilor online - update 2

Comanda de la Victoria's Secret a fost trimisă prin UPS - o soluţie aleasă de VS, dar care pare inteligentă. Nu mai trebuie să merg la poştă, vine coletul la mine. Scap de nervi, nu mai pierd timp, ştiu exact cât am de plătit (ca taxe vreau să spun). Asta sunt plusurile. Ah, am uitat să adaug un lucru esenţial: în fiecare săptămână, VS are reduceri. Eu am prins 25% reducere la haine. La ORiCE produs din categoria haine.

Minusurile: dacă faceţi o comandă mai mare, s-ar putea ca produsele să fie livrate în tranşe. Lumea trece printr-o criză financiară, iar producţia ţine deja cont de cerere (nu se mai produce pe stoc). 2/ reducerea se simte doar la plata iniţială. Atunci când lucrurile sunt introduse în pachet, pe factură apare suma întreagă, deci taxele vamale şi TVA vor fi calculate la preţul real, nu la cel plătit. Chiar şi aşa, preţul final este mult mai mic decât ce vedeţi în magazinele noastre; 3/ dacă taxele vamale + TVA însumate dau peste 500 de lei, UPS îţi mai ia un 3% (n-au voie să plătească din casă mai mult de 500 de lei, trebuie să scoată bani din bancă, aşa că tu, clientul, suporţi şi acest serviciu/comision). Dacă nu eşti de acord, no problem: te duci la aeroport şi-ţi iei singur pachetul. Ce dacă ai plătit un serviciu door-to-door? Cine te-a pus?!

Am zis că-s de acord - oricum, ce naiba era să fac?! -, dar am profitat şi-am pus nişte întrebări la care n-am găsit răspuns pe nicăieri. Taxele vamale la importurile sunt SUA sunt de 12% pentru haine şi 8% pentru încălţăminte. Evident, se adaugă TVA.

Merită? Luăm un exemplu: una pereche pantofi Colin Stuart, piele-piele, 58 USD. Shipping + delivery - 5,75%, adică 3,33 USD. La un curs de 2,9 lei/dolar înseamnă 9,66 lei. La care se adaugă 27% (taxe vamale şi TVA). Rezultă 226 lei. Merită?! I think so...

Niciun comentariu: