sâmbătă, 13 iunie 2009

Social media sau "formarea continuă"

Mai am puţin şi fac doi ani de când scriu pe blogul acesta. L-am început cu ajutorul tehnic al Georgianei care a renunţat la începutul acestui an la mainimic-ul ei. Eu am mers mai departe, cu o constanţă sinusoidală. Am mai deschis un loc care a ajuns să-mi consume din resurse mai mult decât am estimat iniţial. Dar îmi şi aduce satisfacţii.

După ce am experimentat, am început să mă interesez mai în detaliu despre ce înseamnă online-ul, ce beneficii şi deservicii îţi poate aduce. Am testat şi Facebook, şi Twitter, am gustat şi din Linkedin puţintel, mai sunt încă pe câteva grupuri yahoo, ultimele fiind zone cu prezenţă mai mult decât limitată.

Ultimele trei săptămâni mi-au confirmat că cei care se ocupă de comunicare şi care nici măcar nu au auzit de social media sunt cu un picior în groapa şomajului. Schimbarea, evoluţia, dezvoltarea sunt atât de prezente în spaţiul online încât cei care s-ar apuca abia acum de învăţat ar avea oarecari dificultăţi în a ţine pasul cu studenţimea sau puştimea.

thefuturebuzz.com
ne spune că la sfârşitul anului trecut

  • Google înregistra 1 000 000 000 000 (nu este nicio greşeală: sunt 1 trilion sau 1 000 de miliarde) de URLuri şi 2 miliarde de căutări
  • pe Wikipedia erau publicate aproape 2,7 milioane de articole în engleză, iar numărul de vizitatori ajunsese la 684 de milioane (doar în 2008)
  • pe YouTube erau înregistrate 70 de milioane de materiale video, numărul de vizualizări zilnice atingând 100 de milioane
  • Technorati înregistrase 133 de milioane de bloguri, numărul celor care le citesc ajungând la 346 de milioane
  • Twitter a fost folosit pentru "semnalizare" de aproape 1 112 000 000 de ori (revista Time spune că 63% dintre utilizatori sunt bărbaţi)
  • Facebook se laudă cu 200 000 000 de utilizatori activi din 170 de ţări
Cât de prezent e viitorul ăsta!

Niciun comentariu: