miercuri, 27 mai 2009

Cititorul (The Reader)

M-am încăpăţânat să citesc mai întâi cartea şi abia apoi să văd filmul. Nu am făcut rău, din mai multe puncte de vedere: filmul e lipsit de câteva detalii care în film sunt bine elaborate. Evident, volumul nu putea fi redat integral, dar... Există câteva situaţii cumva întoarse pe dos în film, lipsite de explicaţie (a se înţelege că sunt redate fără a se construi o legătură anterioară), ceea ce le face greu de pătruns. Începutul (în carte Michael s-a îmbolnăvit de hepatită, în timp ce în film - de scarlatină) şi sfârşitul (cartea se termină cu fraza "Eu păstrez cutia", pe când filmul continuă cu o vizită la mormântul Hannei) sunt diferite, relaţia tată-fiu nu este elaborată, iar cea soţ-soţie este cumva ignorată. În schimb, este întărită legătură dintre Michael şi fiică - prezent şi viitor.

Mi-a plăcut foarte mult cum a jucat David Kross (Michael Berg cel tânăr) şi am fost oarecum dezamăgită de Kate Winslet (mă refer la fizic).

Dacă ar fi totuşi să aleg, aş rămâne la carte.

Niciun comentariu: